Az autóülés beállítása – minden amit a gerincbarát autózásról tudni érdemes.


Ebben a videóban az alapjárat.hu autós magazin csapatával azt veséztük ki – nagyon alaposan – hogy valójában milyen a jó autóülés beállítása.
Ahhoz, hogy a gerinc minden “alkatrésze” élvezni tudja a helyes “futóműbeállítás” – azaz a megfelelő ergonómia előnyeit, számos kérdésben döntenünk kell, amikor autóba ülünk:

  • Milyen messze legyen az ülés a kormánytól?
  • Mekkorát dőljön hátra az ülés?
  • Hogy állítsd a fejtámlát?
  • Számít-e az oldaltámasz?
  • Milyen magasban legyen a kormány?
  • Mikor inkább előny, és mikor inkább hátrány a deréktámasz?
  • Legyen-e, és ha igen mekkora legyen a deréktámasz mértéke?
  • Ha van combtámasz, az hol legyen?
  • Milyen magasra állítsuk a kormányt?

és ez még csak a pár legfontosabb…

Ha sokat vezetsz autót, és érdekel, hogy az autóülésedet hogyan tudod a leggerincbarátabbá tenni – akkor ez a videó Neked szól!

Átveszünk benne minden olyan prevenciós tippet, ami autóvezetés közben komoly tényező lehet a gerinced egészségének megőrzésében.

A videóban 5 különböző autótípus példáján keresztül vesszük át az autóülés helyes beállításának legfontosabb szabályait.

 

“Az autóülés beállítása – minden amit a gerincbarát autózásról tudni érdemes.” bejegyzéshez 1 hozzászólás

  1. 192cm vagyok, és életemben sohasem láttam még kényelmes autóülést. Mindegyik kicsi emberekre van gyártva, főleg azért, mert a kormányt nem lehet annyira kihúzni (máramelyik kihúzható, mert amelyik nem, az brutálisan kényelmetlen.), hogy laza legyen a vállam, mint a Máté mutatta, aztán sok autóból a kilátás is nehézkes, mert a szélvédő teteje belelóg nagyon a látótérbe. Pl. felső jelzőlámpák előtt kell megállnom 15-25m-el, hogy begörnyedés nélkül lássam. Aztán a b oszlop is benne van a látótérben nagyon a legtöbb autónál, kereszteződésben. Igazán nagy autókból pedig nagyon nagyon ritka a 2, vagy 3 ajtós, hogy kellően hátul legyen a b oszlop. Ezért régen átalakítottam az ülést, manapság pedig marad a derékpárna, nagy autó, kihúzható kormány, kevés vezetés, hosszútávon pedig gyakrabb megállás, kinyújtózás, és persze a gerinctorna+ egyéb testmozgások.

    Válasz

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .