Home office-ban a mozgásszervrendszerünk? – videóinterjú Bene Máté fizioterapeutával


Ha a fél ország home office-ból dolgozik és a mozgásszervrendszerünk is a “négy fal közé kényszerül”,
az hogyan hat a szervezetünkre?

 

A koronavírus miatti kijárási korlátozás nem csak a munkánkra, hanem a szervezetünkre is komoly hatással van – érkezik a válasz a baráti hangulatú interjúban.
A beszélgetés közben többek között előtérbe kerül a home office miatt elhagyott, a mindennapos tevékenységekkel járó mozgásos tevékenységeink fontossága,
de az is, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a home office rosszabb, mint a munkahely.

Hogy mitől függ, hogy jól jövünk-e ki a helyzetből?

Attól, hogy hol jobb nekünk – otthon / vagy az irodában…

A munkahelytől való elszakadás okozta aggodalom, stresszel is járhat, ennek legyőzésében a mozgás pedig nagy segítséget adhat! 

A jelenség nagyban érinti porckorongsérvvel, vagy gerincpanaszokkal küzdőket, az időseket, de a társadalom különböző személyiségű (introvertált vagy extrovertált) tagjait is, akikre mind másképpen hat az otthoni munkavégzés.

A jelenlegi helyzetnek lényeges eleme azonban a hirtelen változás: a szokásainktól való elszakadás, a munkába
“járás” elmaradása
és a szociális kapcsolataink hiánya, melyeknek nagy szerepe lehet a mozgásszervrendszerünk állapotára nézve – hiszen sok minden pont a lelki állapotunk függvénye.


A home office-ban való munka, és a a szokásostól eltérő mindennapos mozgásos tevékenységeink elhagyása kiválthat
pszichés és a mozgásszervrendszerre káros, de akár pozitív
hatásokat is!

 

Rideg Richárd riporter, a hallgatók és valószínűleg sok otthoni munkát végző olvasónk érdeklődése nyomán is teszi fel a kérdéseket Bene Máté Zoltán fizioterapeutának.

Ha a videót nem lenne időnk megnézni, Bene Mátétól elolvashatjuk a következő gondolatokat:

  • Ha szigorúan a gerinc szöveteit nézzük, akkor a home office sok szempontból egészségesebb is lehet, mint egy irodában “vigyázz ülésben” dolgozni.
    / hiszen ha a snoopy-s pizsidben a lábadat a kanapéra feldobva dolgozol – és a testhelyzetedet is rendszeresen váltogatni tudod – az szerencsésebb a gerinc számára. /
  • Az viszont komoly gondok forrása, hogy társadalmi szinten “parázunk” és stresszelünk.
    A mozgásszervrendszer erre reagál, feszesebbé válnak a szövetek, ami előfordul, hogy tüneteket okoz / fokoz / válthat ki
  • Ha utálod a munkahelyed, akkor néha konkrétan előnyös lehet, hogy nem kell bemenni és elviselni az idióta főnöködet.
  • Ha viszont szereted amit csinálsz / sikerélményt ad / ott vannak a barátaid, akkor pont a szoc.
    háló távolodásából adódó feszültség okozhatja a fokozódó mozgásszervi problémák forrását.

A GERINCBETEGSÉGEK NAGYON KOMPLEX DOLGOK

A tünetek kialakulásába majdnem ugyanolyan szerepet játszanak a pszichés tényezők, mint a szövetek – így érdemes mindkettőn dolgozni.

AMI FONTOS – ÉS AKIKNEK A LEGKÁROSABB A BEZÁRTSÁG:

– A gyerekeidet nem szabad “tespedni hagyni”, mert a növekedés közben MUSZÁJ mozogni, mert ezek adják meg a mozgásrendszer szöveteinek azokat az ingereket, melyek hatására az egészségessé, és erőssé tud fejlődni.
Vidd el őket sétálni, mert – karantén ide vagy oda – óriási szükségük van rá!

– A már érzékenyebb eü. állapotban lévő idős emberek számára sokszor a túlélés záloga a mozgás és a szociális kapcsolatok!
Mindenképp vedd rá őket a mozgásra és tarts kapcsolatot, mert a négy fal között, napfény, szociális háló és testmozgás nélkül sokkal nehezebb megőrizni az egészségüket!

Mit tegyél, ha gerincpanaszaid fokozódnak, és úgy érzed egyedül vagy a problémáddal?
A kijárási korlátozás alatt is elérhetőek a porckorong.hu  ADT terapeutái (gyógytornászai) akik online tanácsadást is vállalnak!

Hasznos és mozgásban gazdag időtöltést kívánunk a home office-ban dolgozóknak!

Ajánlott kapcsolódó blogbejegyzések:

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .