Tensegrity – amikor a porckorongsérv kiújul, nyakfájásként, vállfájásként, térdfájásként tér vissza – és az edzés sem úgy hat, ahogy kellene…

0 Shares

 

Ez a videó kivételesen a már kicsit “haladóbb” porckorong.hu-soknak szól. Ők az orvosi várókban hallott beszélgetések vagy és a netes fórumokon látott kommentek alapján biztosan észrevették már, hogy a ha egy ágyéki szakaszon jelentkező porckorongsérv meggyógyul, akkor nem ritka, hogy idővel kiújul a nyaki szakaszon. (Aztán ha az is meggyógyult, akkor később lesz belőle vállfájás, térdfájás, majd egy idő után az eredeti probléma helyén is újra megjelenik a “vándorfájdalom”.)

A fenti tensegrity – tartáselmélet videóban ennek az okát keressük és nézzük át.

Ha először jársz a porckorong.hu-n, akkor most kivételesen azt javaslom, hogy ne rögtön ezzel a videóval, hanem a tudástár ülés szabályait tartalmazó információival, és a “zöld videó” megnézésével kezd a témába való belemélyedést. Ha viszont a helyes ülés szabályai már a második természetedet jelentik, akkor megismerheted belőle, hogy:

  • hogyan függenek össze a mozgásszervrendszer eddig különállónak kezelt részei.
  • mi az oka a “vándorfájdalomnak”
  • hogyan tudod kiküszöbölni azt, és hogyan tudsz úgy sportolni, mozogni, hogy szép lassan visszatérjen a tested strukturális egyensúlya,
  • ill. hogyan kerülheted el, hogy az edzés épp a rossz mozgásmintákra erősítsen rá.

Hamarosan ebben a témában bővebben is írok cikkeket, addig is érdemes végignézni a videót.
( a gerincgyakorlatok megint a legvégén vannak…:) )

0 Shares
Kérdésed vagy véleményed van? Kattints ide és írd meg kommentben!

A megjegyzésedet írd a dobozba!

Share
Pin
0 Shares