Küzdősport és úszás gerincsérvvel ????

Ebben a bejegyzésben arról láthatsz videókat,
hogyan kell gerincbarát módon küzdősportolni és úszni.


Küzdősport és porckorongsérv:

 

 

Úszás és porckorongsérv:

 


És még pár tanács a sportokkal kapcsolatban:

  • Ha ne adj isten pont akut állapotban fekszel otthon, akkor a sport nagyon korai számodra: előbb fejezd be az orvosod által kiírt terápiát, a sportban pedig akkor kezdj el gondolkodni, amikor Ő ezt jónak ítélni, illetve akkor, amikor már "elélsz" a sérveddel: dolgozol, jársz, jössz-mész. Ha ezeket a tevékenységeket a szokásosnál nagyobb probléma nélkül tudod végezni, akkor jött el a sport elkezdésének/újrakezdésének az ideje.
  • Ha tartasz a fájdalom fokozódásásától, eleinte ne csinálj végig egy teljes edzést vagy mozgásprogramot, hanem csak egy részét. Fájdalmad ágyéki sérv esetén sem közben, sem utána, sem másnap reggel nem szabad, hogy legyen vagy fokozódjon. ( deréktól felfelé szabad – az már nem a sérv okozz:) –  és természetesen az izomláz is belefér, csak a sérves fájdalmak kerülendők, de egy "rutinos" sérves ember ezeket el tudja különíteni) 

 

  • Örök szabály: sérv esetén ha bármi fáj, az csak rossz lehet, tehát kerülendő.

Köszönöm a figyelmet, jó sportolást mindenkinek!

Itt tudod megnézni a "Gyógyítsd meg a porckorongsérved!" ebook leírását:

https://porckorong.hu/derek-porckorong-adt/

Bene Máté

Gerincspecialista fizioterapeuta, az autodekompressziós gerincterápia (ADT) kidolgozója. A porckorong.hu alapítója, aki a saját módszerével gyógyult meg a nyaki porckorongsérvéből.

Attila - 2012-04-27

A video nem működik sajnos.

Bene -Máté - 2012-04-27

???? Itt minden ok, szépen mennek a videók. Ha nagyon nem akar elindulni itt, akkor nézd meg a youtube Gerincszerviz videócsatornát, ott megtalálod mindegyiket.

Üdv:
m.

Orosz László - 2012-04-27

Nem értem az úszásnál hol lehet a probléma,mivel kifejezetten javasolják a gerincbetegeknek.Viszont a kűzdősportokról annyit,hogy egy-egy stílusban mint pl. a Tai chi és a Wing Chun kungfu biztosan gyakorolható,mivel nem olyan ízületgyilkoló stílusok mint pl.a thai box,ami felől már lennének kétségeim,mert volt szerencsém gyakorolni pár évig ezt is-azt is.Végül is ne akarjunk K1 harcosokká válni,önvédelmi szinten megvalósítható,és jótékonyan hat a gerincre is szerintem.Én a wing chun-t javasolnám,mert egyszerű,és nagyszerű.

    Bene Máté Zoltán - 2012-04-27

    Kedves László!

    Véginézted Te ezt az úszós videót? Pont azt mondom, hogy teljesen jó dolog még a mellúszás is…:)

    Az úszásnál amúgy a következő pontokon lehet a probléma:

    1. nyaki sérv – mellúszás kiemelt fejjel kombó : itt a nyaki gerinc legtöbbször pont ott törik meg, ahol a hétköznapokban is a legnagyobb terhet kapja a gerinc ezen része. ( az ún. hipermobil szegmentnél)
    Ez minden, csak nem építő dolog.
    2. baromi nagy sérv az ágyéki szakaszon + mellúszás kiemelet fejjel kombó: itt a csigolyatestek hátsó része közeledik a homorítás miatt, ami irritálhatja a sérvet, fokozhatja a kiboltosult porckorongdarabban a nyomást, ami a tünetek fokozódásával járhat.
    3. hideg víz, összehúzódó szövetek – kompressziónövekedés.
    4. rosszul végzett szauna.

    De ezek mind benne vannak a videóban.

    Wing Chun: köszi a kiegészítést! Tökéletesen gerincbarát kung fu stílus!

    Üdv:
    m.

Kovács Attila - 2012-04-27

Kedves Máté!
Azt szeretném kérdezni,hogy a kettlebellt ajánlanád-e sérves embernek?
Mert állítólag nagyon jó !????

    Bene Máté Zoltán - 2012-04-27

    Kedves Attila!

    Állítólag….:)
    Prevencióra nagyon szuper, mert megtanítja a gerincet rendesen használni, megtanít emelni, és megerősíti a stabilizátor izmokat, de sérveseknek kizárt, hogy ajánlanám!
    m.

Benedek Hajnalka - 2012-04-28

Tisztelt Mate ur,
  Ket agyeki servem van az L1-L2,es az L3-L4 kozott.Inoperabilie a sulyos helyi elvaltozasok/
/az L3-nal beszukules,osszenoves van,a regebbi gerincmutet miatt/.A Mind a 7 nyaki csigolya beszukult.Az orvos csak kadfurdot javasolt,pedig en szeretnek uszni,de csak a melluszast tudom.Kerem mi a velemenye.Benedek Hajnalka

    Bene Máté Zoltán - 2012-05-01

    Tisztelt Hajnalka!

    Az orvosa utasítását mindig azt javaslom, hogy tartsa be az ember, hiszem nem véletlen ajánlja, amit ajánl…
    A mellúszás elvileg úgy lehet jó, hogy a fej bent van a vízben. Igy a fej kiemelésekor mozgásban lesz a nyaki gerinc, ami sokkal kevésbé terhelő, mint statikusan kint tartani a vízből végig az úszás során.

    Üdvözlettel:
    máté

Bene -Máté - 2012-05-05

Ért egy meglepetés…
Ezt a küzdősportos videót nagyon szerettem megcsinálni, és látva, hogy az amúgy teljesen gerincbarát harcművészetek edzésein erősítő és nyújtó gyakorlatok címén erős gerincrombolás is folyik, elküldtem ez a videót a startlap.hu egy sor karatés és harcművész szerkesztőjének.

A legtöbben természetesen ki is tették az oldalukra, ellenben a karate.lap.hu szerkesztője azt írta vissza, hogy a kisfilm nem szolgáltat releváns információt a lap tematikájában, így nem áll módjában az oldalra kitenni.

A KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ: 
– egy sportoló számára hogy lehet nem releváns az az információ, ami hozzásegíti az egészségesebb gyakorláshoz?
– Pontosabban mi lehet relevánsabb, mint az, hogy ne ártsunk magunknak és tanítványainknak a rosszul megválasztott mozdulatokkal?

Persze ezt kénytelenek vagyunk elfogadni…
A karate.lap.hu számára nyilván más preferenciák vannak az életben…:P

A kommentelés nem engedélyezett